ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Το νηπιαγωγείο ως φορέας κοινωνικοποίησης του
παιδιού – μετά την οικογένεια- παίζει μεσολαβητικό ρόλο στην ομαλή ένταξη και
προσαρμογή του παιδιού στο δημοτικό σχολείο.
Σύμφωνα με το ενιαίο διαθεματικό πλαίσιο
προγραμμάτων σπουδών, μια από τις βασικές αρχές του νηπιαγωγείου είναι η
ενίσχυση της αλληλεπίδρασης των παιδιών μεταξύ τους, η συνεργασία με τους γονείς
και τους εκπαιδευτικούς των άλλων βαθμίδων και γενικά το άνοιγμα του
νηπιαγωγείου στην ευρύτερη κοινωνία.(Φ.Ε.Κ. 304 τ. Β΄,13.03.2003).
Στα πλαίσια του προγράμματος σπουδών υλοποιήσαμε
δράσεις ομαλής μετάβασης σε συνεργασία με τον διευθυντή,τις/τους δασκάλες/δασκάλους
και τα παιδιά του δημοτικού σχολείου Χρυσοχωρίου.
Πριν την επίσκεψή μας στο δημοτικό σχολείο,
ανιχνεύσαμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών για τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική
βαθμίδα και συζητήσαμε στην παρεούλα τις ομοιότητες και τις διαφορές με το
νηπιαγωγείο. Έπειτα τα νήπια ζωγράφισαν πως φαντάζονται το δημοτικό σχολείο και
κάναμε μια ομαδική εργασία για να την προσφέρουμε ως δώρο.
Κατά την επίσκεψή μας,γνωρίσαμε το χώρο (τις αίθουσες
όλων των τάξεων, το γραφείο του διευθυντή), παρακολουθήσαμε το μάθημα της Νεοελληνικής
γλώσσας της Γ΄τάξης, είδαμε τα βιβλία της Α΄τάξης δημοτικού, χαρίσαμε στους μαθητές
την εργασία μας και παίξαμε κινητικά παιχνίδια με την γυμνάστρια του σχολείου.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου